vrijdag 26 maart 2010

Google Reader en Google trends

Terwijl ik wat zat de klooien met subscriptions op rss feeds zag ik in eens de knop Google Trends in de linkerrij staan. Aangezien ik ook vaak de neiging heb om dan te klikken als iets mij intrigeert (net zoals ik ook tijdens wandeltochten wel eens achter en over schuttingen wil kijken of daar nog wat spannends te zien valt ;-), klikte ik en was blij verrast. Wat handig zo'n statistiekje van je rss feeds en of je er wel op kijkt en alles leest. Ik dacht dat ik dat zelf allemaal een beetje bij moest houden, gelukkig doet Google dat voor mij. Ever so handy! Ik word er ook gelijk wat luiig van denk ik... geen energie meer verspillen in de sites die ik toch niet lees, of waar niet veel op gebeurt. Dus collega 23 dingers die niet veel bloggen, pas op voor je weet worden jullie rucksichlos door de statistieken in het verdomhoekje gezet ;-)
Wat de statistieken zouden kunnen opleveren voor ons werk zie ik zo even niet. In ieder geval niet voor onze eigen dienstverlening. Wel wat het kan opleveren voor het bijhouden van (vak)informatie voor je zelf via websites. Daar is het wel handig voor. En ja natuurlijk ook voor mediawijsheidscursussen... om het over te dragen. Dat wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten